Ulubione projekty

Twoja lista jest pusta

Dodano projekt

Usunięto projekt

Najważniejsza jest edukacja

Nowe technologie zmieniają nawyki konsumpcyjne. Miotła zmieniła się w elektroluks. Trampki odeszły w niepamięć bo pojawiły się adidasy. Betoniarkę mieszającą piach wapno cement i wodę wyparły worki z gotowymi zaprawami budowlanymi. Elektrolux Adidas Atlas - takie firmy nie tylko produkują. One zmieniają styl życia. Ale nic nie dzieje się samo. Najpierw trzeba przekonać klienta by zmienił swoje przyzwyczajenia.

- Jeszcze dziesięć lat temu powszechny był na polskich budowach taki widok: kupa piachu przed domem psy siusiają w ten piach resztki wapna i cementu walają się po okolicy - mówi Roman Rojek wiceprezes Grupy Atlas odpowiedzialny za strategię marketingową firmy. - Kto był wówczas na Zachodzie wiedział że może być inaczej. Że do wiadra z wodą wystarczy wsypać gotową zaprawę wymieszać i już: czysto szybko i przyjemnie. Pomyśleliśmy czemu by i u nas nie mogło tak być?

Dzisiaj z nieukrywana satysfakcją właściciele Atlasa przyznają że udało im się zmienić budowlane nawyki Polaków. Rodacy polubili gotowe zaprawy które ułatwiają i znacznie przyspieszają budowanie a marka firmy posiada 80-procentową rozpoznawalność wśród klientów. Na taki stan rzeczy wpłynął bez wątpienia program edukacyjny który potraktowano w firmie jako jeden z ważnych elementów działalności marketingowej.

Oddziały szybkiego reagowania

Specjaliści z Centrów Doradztwa Budowlanego Atlas to edukacyjni emisariusze firmy. Działają w kraju i zagranicą: w Rosji i Czechach. Zatrudnieni w nich doradcy służą bezpłatną radą i pomocą każdemu kto stosuje wyroby firmy. Te konsultacje mają szczególne znaczenie przy wprowadzaniu na rynek nowych produktów.

- Jesteśmy takimi oddziałami szybkiego reagowania - mówi Jerzy Blazy szef atlasowych doradców. - Służymy radą i konkretną pomocą każdemu kto buduje bądź remontuje często na placu budowy. Rozwiązujemy techniczne problemy z jakimi borykają się nasi klienci ale prowadzimy także działalność promującą nowoczesne rozwiązania w budownictwie - pokazy stosowania nowych produktów i technologii szkolenia dla firm wykonawczych. Adresatami naszych starań są oczywiście osoby zainteresowane wyrobami Grupy Atlas ale nie odmawiamy także pomocy w sytuacjach gdy zawiodły technologie innych producentów.

We wszystkich centrach zatrudnieni są inżynierowie o bogatym doświadczeniu budowlanym posiadający uprawnienia wykonawcze i projektowe. Są oni doskonale zorientowani w realiach naszego budownictwa - w przepisach najnowszych regulacjach prawnych.

Inną formą edukacji budowlanej jaką prowadzi Atlas jest wydawany od siedmiu lat miesięcznik "Atlas Budowlany" poświęcony najnowszym technologiom w branży. Otrzymują go bezpłatnie wszyscy uczniowie ostatnich klas techników budowlanych w całej Polsce. To oni stanowić będą ekipy budowlane to od poziomu ich wiedzy zależeć będzie jakość świadczonych usług. - Zależy nam na tym aby byli dobrze wykształceni aby postrzegali nas jako lidera na rynku chemii budowlanej aby nas po prostu lubili - mówi Dariusz Małkowski redaktor naczelny pisma.

Emisariusze dobrej roboty

- Najważniejszym argumentem przekonującym klienta do używania wyrobów określonej marki jest własne doświadczenie. Potwierdza to zarówno praktyka życiowa jak i badania rynkowe dotyczące jakości wyrobów - twierdzi Roman Rojek. - Dlatego stworzyliśmy Akademię Umiejętności Atlas. Poligon na którym prowadzone są zajęcia praktyczne to największy tego typu obiekt w Europie. Pod dachem można tam zbudować cały dom!

Akademia wybudowana w Nadarzynie pod Warszawą stanowi nowoczesne centrum szkoleniowe w którym zainteresowani produktami ATLASA mają sposobność nabrania własnych doświadczeń. Jest to ośrodek w którym specjaliści z kraju i z zagranicy mogą spotykać się i aktualizować swoją wiedzę nawiązywać kontakty między sobą. Od 2001 roku placówka przyjęła w swoich progach ponad sześć tysięcy osób głównie architektów handlowców właścicieli firm kierowników budów wykonawców. Stają się one nie tylko emisariuszami ATLASA na swoim terenie ale - co jest równie istotne - emisariuszami dobrej roboty.

To krzewienie wiedzy budowlanej jest szczególnie istotne w krajach byłego Związku Radzieckiego. Grupa Atlas uważa że na rynek wschodni wejdą i utrzymają się przede wszystkim te firmy które zaoferują nie tylko swoje produkty ale również szkolenia i praktykę. Eksport Grupy Atlas to ok. 9% całej produkcji z czego połowa trafia do Rosji. Ponieważ kraj ten jest głównym zagranicznym rynkiem zbytu zarząd firmy podjął decyzję o uruchomieniu w Rosji fabryki swoich wyrobów. Na miejsce lokalizacji wybrano miejscowość Dubna niedaleko Moskwy. Rosyjska inwestycja ATLASA będzie kosztowała ok. 15 mln zł a otwarcie fabryki nastąpi w lipcu br. Kontynuując swoją pracę u podstaw Atlas postanowił wybudować przy fabryce ośrodek szkoleniowy wzorowany na podwarszawskiej akademii.

Klikanie w Atlasie

Atlas jest najlepiej zinformatyzowaną firmą w branży (Raport TELEINFO 100 na temat informatyki w gospodarce polskiej). Nie pozostaje to oczywiście bez wpływu na działania edukacyjne. Firma na swoich stronach www.atlas.com.pl prezentuje bogaty serwis informacyjny na temat swoich produktów i ich zastosowań - karty katalogowe instrukcje. Ale to robią dziś wszyscy. A Atlas jak mówią jego właściciele zawsze stara się być o krok przed konkurencją.

Dlatego na stronach internetowych znaleźć można unikatowy interaktywny program SALTA 0.1 dla projektantów do szacowania własności cieplno-wilgotnościowych warstwowych przegród budowlanych. W sieci wydawany jest również "Dziennik Budowy" - serwis informacyjny z branży budowlanej. Zawiera on codzienny przegląd informacji z prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Obok aktualności znajdują się w nim także porady specjalistów Grupy Atlas w dużej mierze powstające na podstawie pytań kierowanych do firmy poprzez bezpłatną infolinię (0-800 168 083). W serwisie znajdują się również "tematy tygodnia" szerzej omawiające tematykę budowlaną. Ciekawostkę stanowi felieton który - komentując prognozę pogody - pozwala dostosować cykl prac budowlano-remontowych do panującej aury.

- Staramy się docierać do naszych odbiorców wszelkimi sposobami. Zmieniają się one tak jak zmienia się rzeczywistość wokół nas - mówi Roman Rojek.

Tekst i Fot. ATLAS: Zajęcia praktyczne na poligonie w Akademii Umiejętności ATLAS cieszą się dużym zainteresowaniem.

Bezpłatna pomoc architekta

Wypełnij formularz, skontaktujemy się z Tobą.

Zamawiając usługi forum i dzienników budowy, przyjmujesz do wiadomości i wyrażasz zgodę na świadczenie tych usług i przetwarzanie przez Usługodawcę, którym jest Pracownia Projektowa ARCHIPELAG A. Wójciak, R. Wójciak Sp. J., jako Administratora danych, podanych w formularzu danych osobowych, na zasadach wskazanych w Regulaminie i Polityce Prywatności serwisu ARCHIPELAG.pl.

Jeśli chcesz także otrzymywać bonusy i informacje dotyczące akcji promocyjnych naszych i naszych Partnerów, wyraź zgodę dodatkową i zaznacz odpowiednie pole. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez administratora, którym jest Pracownia Projektowa ARCHIPELAG A. Wójciak, R. Wójciak Sp. J. z siedzibą: ul. M. Smoluchowskiego 56/3, 50-372 Wrocław, nr KRS 0000123673, NIP: 897-16-05-744, REGON: 931987209:

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) informujemy Cię, że (przeczytaj klauzulę informacyjną):

czytaj całość ›
Pola oznaczone gwiazdką (*) są obowiązkowe do wypełnienia