Ulubione projekty
Twoja lista jest pusta
Dodano projekt
Usunięto projekt
Między mostami
Między mostami
Przy ulicy Ks. Witolda, w miejscu zwanym przez wrocławian "Między
mostami", stanął budynek usługowo-apartamentowy zaprojektowany
przez Studio Projektowe Artura Wójciaka. Powstała także marina,
która zyskuje popularność nie tylko wśród miłośników sportów
wodnych, ale także zwykłych wrocławian i turystów. W bliskim
sąsiedztwie budynku, przy planowanej przystani żaglówek, powstaną
kolejne budynki - nad których koncepcją trwają prace w Studiu
Archipelag. Przedstawiamy zdjęcia z zakończonej budowy oraz
założenia kolejnych projektów.

Budynek nr 1
Pierwszy budynek stoi odwrócony tyłem do Starówki, równolegle do
ul. Księcia Witolda, frontem do basenu portowego, który powstał po
północnej stronie cypla. Łódki wpływają do niego pod północnym
przęsłem mostu Uniwersyteckiego. Ideą funkcjonalną powstałego
budynku jest rozdział pomieszczeń garażowych, usługowych i
mieszkalnych, które rozmieszczono na czterech kondygnacjach. Na
parterze istnieją punkty handlowo-usługowe. Na pierwszym i drugim
piętrze budynku znajdują się cztery apartamenty mieszkalne
jednopoziomowe i osiem dwupoziomowych - każdy z nich ma balkon.
Największy z apartamentów ma 220 m2 powierzchni, najmniejszy 66 m2.
Wejścia do apartamentów i pomieszczeń gospodarczych restauracji,
która znajduje się na parterze, zaprojektowano od strony
zachodniej. Wjazd do parkingu podziemnego z 23 miejscami
parkingowymi znajduje się od strony ul. Księcia Witolda. Od strony
wschodniej i południowej zaprojektowano tarasy otwarte na Odrę,
przystań i sąsiednie wyspy.

Budynek nr 2
Budynek usługowo-apartamentowy przy u. Księcia Witolda 1 jest
drugim z trzech etapów zabudowy terenów pomiędzy mostem pomorskim a
uniwersyteckim we Wrocławiu. Powierzchnia użytkowa to ok. 5000 m2.
Budynek będzie usytuowany w centrum Wrocławia, w bliskim
sąsiedztwie Uniwersytetu Wrocławskiego, wzdłuż bulwaru
pieszo-rowerowego, pomiędzy mostem Pomorskim a Uniwersyteckim.
Sąsiadować on będzie z przystanią dla łodzi motorowych oraz
zabytkową elektrownią wodną. Zwarta bryła budynku łączy w sobie
gładką przeszkloną fasadę osłoniętą żaluzjami ruchomymi
stanowiącymi ochronę apartamentów przed nadmiernym
nasłonecznieniem. Elewacja północna i wschodnia jest urozmaicona
wykuszami i balkonami. Elewacje te wykończone będą cegłą
klinkierową ręcznie robioną oraz żaluzjami przesuwnymi dodającymi
intymności. Z uwagi na bliskość ruchu ulicznego zaproponowano
zastosowanie szyby o podwyższonym poziomie akustycznym podnoszącym
komfort użytkowy mieszkańcom. Na parterze znajdować się będą trzy
lokale usługowe z tarasem nadwieszonym nad rzeką Odrą oraz wejście
do części mieszkalnej z portiernią obsługującą apartamenty na
wyższych kondygnacjach. Na trzech piętrach zaprojektowano 26
apartamentów mieszkalnych o pow. od 60-290 m2. Wszystkie mieszkania
będą posiadały wentylację mechaniczną oraz klimatyzację.
Apartamenty na najwyższej kondygnacji będą miały niezależne wyjścia
na tarasy znajdujące się na dachu budynku. W budynku przewidziano
udogodnienia niezbędne do korzystania z niego przez osoby
niepełnosprawne. Piwnica będzie mieścić parking podziemnego wraz z
pomieszczeniami gospodarczymi dla mieszkańców oraz mariną
obsługującą przyległą do budynku przystań dla łodzi motorowych.



Budynek nr 3
Na cyplu przy śluzie obok Mostu Pomorskiego, na terenie o
powierzchni 0,12 ha, stanie trzeci z zaprojektowanych przez Studio
budynków. Parter zaplanowano jako cześć ogólnodostępną, mieszczącą
restaurację lub kawiarnię z zapleczem, połączone z otwartym tarasem
nad rzeką. Na parterze przewidziano również lokalizacje holu oraz
pionów komunikacyjnych prowadzących na górne kondygnacje, gdzie
zlokalizowane będą lokale usługowe oraz biura. Do budynku prowadzi
od strony Mostu Pomorskiego szeroka pochylnia dla ruchu pieszego,
zwężająca się stopniowo w miarę zbliżania się do budynku. Prowadzi
ona bezpośrednio na duży taras nad Odrą, który stanowi integralną
część budynku. Z niego dostać się można do restauracji lub
kawiarni, lub poprzez hol, do lokali usługowych na piętrach.
Pochylnia, poza funkcją komunikacyjną, spełnia także rolę
nadrzecznego bulwaru. W ramach niej zaprojektowano miejsca
siedzące, wkomponowano zieleń oraz oświetlenie. Od strony północnej
pochylni zaprojektowano wysoki mur oporowy, który wydziela
przestrzeń dojazdową do budynku oraz niewielki parking naziemny z 6
miejscami postojowymi. Od strony południowej i wschodniej
zaprojektowano duże drewniane tarasy, z których roztaczać się
będzie piękny widok na Uniwersytet oraz Wyspę Pisakową i Ostrów
Tumski. Tarasy służyć mogą jako ogródki letnie restauracji oraz
kawiarni, a także ogólnodostępne miejskie tereny rekreacyjne nad
rzeką. Na końcu cypla, na którym projektowany jest budynek,
przewidziano wprowadzenie zieleni, uzupełniającej istniejący
starodrzew. Budynek został zaprojektowany w formie skręconego
graniastosłupa osadzonego na żelbetowym trzonie. Głębokie podcięcie
budynku na poziomie parteru nadaje mu lekkości i "unosi" pozostałą
część budynku w powietrzu. Założeniem przy projektowaniu było
stworzenie lekkiej, czystej formy "zawieszonej" nad półwyspem,
współgrającej z otaczającą przyrodą i harmonijnie komponującej się
z otaczającą teren inwestycji historyczną zabudową. Elewacja
budynku będzie podwójna - pierwsza zewnętrzna warstwa to szklana
fasada odbijająca otoczenie za dnia, a nocą świecąca pełnymi
płaszczyznami przeszkleń. Wewnętrzna ściana wykonana jest z żelbetu
w naturalnym szaro-białym kolorze z otworami na okna, balkony i
loggie. Na dachu zaprojektowano duży zielony taras widokowy
dostępny dla wszystkich użytkowników budynku. Na parterze
zaplanowano funkcje ogólnodostępne, związane z gastronomią. Mogą to
być restauracje, puby bary, czyli miejsca które będą stanowić
magnes przyciągający przechodniów. Budynek dniem i nocą będzie
tętnił życiem.