Ulubione projekty
Twoja lista jest pusta
Dodano projekt
Usunięto projekt
SILKA YTONG - podsumowanie roku i nowe wyzwania

Rok 2011 to czas intensywnego rozwoju strategii
edukacyjnej marek SILKA i YTONG, która objęła wykonawców, młodzież w szkołach o
profilu budowlanym oraz inwestorów indywidualnych. Działania o charakterze
informacyjnym dotyczyły również innych grup aktywnych w branży budowlanej,
między innymi konserwatorów zabytków i zarządców nieruchomości. Akcje
edukacyjne SILKA i YTONG zgromadziły w tym roku ponad 4 000 uczestników.
SILKA YTONG w 2011 r. - edukacja
Inicjatywy edukacyjne SILKA YTONG wspierają przede wszystkim najwyższej jakości
wykonawstwo i propagują dobre praktyki zawodowe wśród murarzy. Tematyczne
szkolenia, profesjonalne pokazy murowania oraz fachowe konsultacje pozwalają
wykonawcom i inwestorom pogłębiać swoją wiedzę i umiejętności. Rozwijają także
świadomość rynku budowlanego. Szkolenia, prowadzone przez fachowych
instruktorów SILKA YTONG w 2011 roku cieszyły się bardzo dużą popularnością.
W roadshow Miasteczko Akademia Murowania SILKA YTONG – akcji edukacyjnej, która
odbyła się w kwietniu i maju – wzięło udział ponad 2200 wykonawców i uczniów
szkół ponadgimnazjalnych o profilu budowlanym. Wiosną odbyły się również Dni
Otwarte w fabryce YTONG w Pile, które były okazją, aby z bliska zaobserwować
cykl produkcyjny bloczków. Fabrykę odwiedziło wtedy ponad 150 osób
zainteresowanych zwiedzaniem zakładu oraz bezpłatnymi konsultacjami z ekspertami
dotyczącymi budowy domu. Natomiast szkolenie dla nauczycieli zorganizowane w
czerwcu w fabryce YTONG w Ostrołęce (również połączone z oglądaniem produkcji
bloczków) zgromadziło ponad 50 osób.
W programie Akademia Murowania SILKA YTONG dla szkół ponadgimnazjalnych o
profilu budowlanym przez cały rok uczestniczyło łącznie niemal 2300 uczniów.
– Te liczby świadczą o tym, że zarówno uczniowie, jak i nauczyciele
docenili koncepcję połączenia wiedzy teoretycznej o technikach murarskich i
materiałach budowlanych z praktycznymi pokazami. Coraz więcej szkół dołącza do
programu Akademia Murowania SILKA YTONG, a współpraca z zaprzyjaźnionymi
placówkami pogłębia się – twierdzi Monika Mychlewicz, dyrektor
marketingu Xella Polska, producenta materiałów budowlanych SILKA YTONG.

SILKA YTONG w 2011 r. – lifestyle
Rok 2011 obfitował również w projekty lifestylowe. W czerwcu miała miejsce nowa
odsłona serwisu ZdrowaBudowa.pl,
który zyskał jeszcze bardziej świeże i ekologiczne oblicze. Na portalu znajdują
się wiadomości i ciekawostki dotyczące nowoczesnego i ekologicznego budowania,
projektowania czy też urządzania domów. Serwis został wzbogacony o nowe
funkcje: słownik pojęć – rozwijający i systematyzujący wiedzę budowlaną oraz
kącik bezpłatnych porad eksperckich.
– ZdrowaBudowa.pl jest połączeniem treści edukacyjnych i lifestylowych.
Dominują w nim informacje o tematyce ekologicznej, ponieważ dbałość o
środowisko to aspekt bardzo istotny dla nas, jako producenta – podkreśla Monika
Mychlewicz, dyrektor marketingu Xella Polska, producenta materiałów budowlanych
SILKA YTONG.
Nowe lifestylowe przedsięwzięcie Xella Polska dotyczy kolekcji odzieży YTONG
Quality In Life. Ubrania sygnowane marką YTONG w połączeniu z modnymi dodatkami
kreują styl sportowej elegancji składający się na dobry wizerunek firmy i jej
pracowników. Produkty można zamówić przez Internet: www.ytong-shop.com.
Zapraszamy do obejrzenia filmu-podsumowania akcji Miasteczko Akademia Murowania SILKA YTONG 2011
SILKA YTONG w 2011 r – dla wszystkich
SILKA i YTONG to marki, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom osób związanych z
branżą budowlaną – zarówno klientów indywidualnych, jak i fachowców.
Edukacyjno-informacyjne konferencje dotyczące ocieplenia od wewnątrz zostały dedykowane
konserwatorom zabytków, architektom oraz zarządcom nieruchomości. Łącznie w
tych spotkaniach uczestniczyło ponad 120 osób.
Z myślą o inwestorach indywidualnych, ale także wykonawcach Xella Polska, we
współpracy z TNS OBOP, przeprowadziła badanie „SILKA
YTONG: Murarz Idealny”, które dotyczyło oczekiwań wobec ekipy
wykonawczej. Analiza danych pokazała, że dla inwestorów coraz bardziej niż
koszt liczy się jakość wykonania i profesjonalizm usługi. Aby pomóc wykonawcom
w poznaniu preferencji swoich potencjalnych klientów wyniki zostały zebrane i
wydane w postaci poręcznej ulotki.
Jedną z nowych inicjatyw podjętych przez marki SILKA i YTONG w 2011 roku jest
komunikacja skierowana do kobiet. W styczniu Xella Polska ogłosiła wyniki badania
„Polka na budowie” przeprowadzone we współpracy z Instytutem
Badania Opinii Homo Homini, które potwierdziło, że kobiety coraz chętniej i
częściej angażują się w zagadnienia związane z budową domu, wyborem projektu,
remontem mieszkania. Dla kobiet, które chętnie podejmują decyzje budowlane,
Xella Polska zaplanowała na przyszły rok nowe, ciekawe propozycje.
SILKA YTONG w 2012 r. – plany
W nadchodzącym roku Xella Polska planuje kontynuację szkoleń z zakresu Akademii
Murowania SILKA YTONG. Nowe elementy programu będą dotyczyły interaktywnych
działań dla uczniów oraz stworzenia materiałów dydaktycznych dla nauczycieli.
Projekt zostanie również rozszerzony o propozycje skierowane do przyszłych
inżynierów i architektów.
– W roku 2012 będziemy dalej działać na rzecz edukacji i dbać o najwyższe
standardy jakości związane z wykonawstwem. Szczególnie, że coraz wyraźniej
widzimy efekty naszych działań oraz znaczny wzrost zainteresowania naszymi
akcjami – mówi Monika Mychlewicz, dyrektor marketingu Xella
Polska, producenta materiałów budowlanych SILKA YTONG.
Długofalowym celem strategii Xella Polska jest trwałe podniesienie poziomu
edukacji budowlanej oraz zwiększenie dostępności na rynku wszechstronnie
wykształconych fachowców. Równie ważna dla firmy jest umiejętność odpowiedzi na
potrzeby wszystkich osób działających w branży budowlanej, a przede wszystkim
najbardziej aktywnych grup inwestorów. Następny rok będzie czasem realizacji
tych zamierzeń.